I dag er hundeannekset det eneste huset på Vassendsetra som er beregnet til å ha med hunder. I dette huset er det fire køyesenger. I tillegg er det to hundebur som hunden(e) kan ligge i.

Hundene skal kun oppholde seg i hundeannekset, ikke i hovedhuset eller vinterannekset. Dette er spesielt viktig med tanke på de som har allergi. Takk for forståelsen og at dere respekterer dette.

Dersom dere kommer på setra og det er kaldt, og man er få personer, kan det være krevende å få skikkelig varme i hovedhuset. Da anbefaler vi heller å benytte vinterannekset, som er det best isolerte, og såpass lite i forhold, at det raskt blir varmt. Deretter anbefaler vi hundeannekset, siden det også er lite, dog ikke isolert.

Matlageret finnes i gangen inne i hovedhuset.

Her kommer noen bilder av hundeannekset: